Om mindfulness

Mange mennesker er i løbet af deres hverdag ikke særlig nærværende fra øjeblik til øjeblik og ofte kan man være ‘langt væk’ eller mental fjern uden selv at være klar over det. Mindfulness er træningen i, at at lægge automatpiloten til hvile, så du bedre kan forbinde dig med dit liv igen og samtidig forebygge stress. I denne talk kan du hører mere om, hvordan og hvorfor.

Kort meditation

Dette er en kort meditation, som du kan bruge som en kort pause hele dagen igennem. I denne meditation fokuseres der på afspænding og vejrtrækning, da det er en effektiv metode til at berolige nervesystemet, give slip på stress og spændinger – og genoprette forbindelse til indre stilhed.

Morning meditation

This meditation is a quiet morning meditation where we will focus on the joy and the new possibilities and opportunities every new day brings. It will last for about 15 minutes, and is supporting your mindset in a happy and fulfilling way by allowing your brain to start the day in an open neurologic state.

Bodyscan

Dette er en Bodyscanning. Denne meditation kan du bruge både siddende eller liggende. I denne meditation fokuseres der på din krop med henblik på, at du kan give den fuld opmærksomhed. På denne måde kan du med nærvær og opmærksomhed genoprette forbindelse kontakten til din krop og nuet når som helst du ønsker det.

Stressrelief

In this meditation we will focus on breathing and how we can use our breathing to calm our nervous system, let go of stress and tension – and reconnect with our inner silence and peace.

When we are busy or stressed out, we have a tendency to breathe quickly and superficial, and we often forget the deep and calm breathing, that supply our body with new oxygen and energy. In this meditation you will truly breath again.

Mødeforberedelse

Dette er en kort, men meget effektiv mindfulness øvelse til at skabe fokus, klarhed og overblik inden et møde. Du kan bruge øvelsen til at give slip på eventuelle spændinger, og til at blive grounded, centreret og fokuseret. Igennem træningen af nærvær skærper du dit mentale fokus og styrker både koncentrationsevne og opmærksomhed.

Peakpermance

Denne øvelse er lavet til at opbygge en følelse af succes i din krop og hjerne.Jo oftere du udfører den – jo mere selvsikker og rolig vil du blive, og jo lettere vil du have til af få adgang til dine ressourcer, peak performance og en følelse af glæde og succes.

Book din samtale

Kontakt os for en snak om, hvad vi kan gøre for dig og din organisation